< div id=”header ”>< / div>

lördag 2 augusti 2014

Jag är redo för en grön väg till jämställdhet !

Javisst jag är MAN en sån där fet, medelålders vit typ som styr världen kan man tycka.Men jag tillhör PREKARIATET den grupp som egentligen saknar politisk hemvist idag. Som förespråkar bl.a. MEDBORGARLÖN och BASINKOMST.

Hur som helst är det viktigt att minoriteter samarbetar med andra minoriteter. Jag vill dock inte säga att MATRIARKET dvs kvinnorna är det. De utgör 50% av vår röstberättigade skara. Men en betydande del av dem RÖSTAR PÅ MÄN. Okey då är jag en sådan MAN de bör rösta på. Som vill hitta en bättre balans för att nå likställighet mellan könen.Inte för att kvinnor ska bli som män utan för att dela med sig av ansvar i hem och arbetsliv. Det innebär bl.a. KORTARE ARBETSTID. Inte för att arbeta för ökad konsumtion och för större materiell status.

Inte minst för jag vill släppa fram fler kvinnor till positioner, som vill underlätta för kvinnor att ta sig in i politiken, som vill att det ska gå att arbeta politiskt i någon form trots heltidsarbete, trots hemmet fullt med barn, trots sjukliga och åldrande föräldrar att se till att ta hand om eller besöka. Jepp se mig som en resurs att jobba för mer jämställdhet och här är den gröna vägen till jämställdhet.

Inga kommentarer: