< div id=”header ”>< / div>

lördag 12 juli 2014

Politiska inkomster räknas inte in i jobbstimulansen!

Så har jag då fått svart på vitt vad som gäller jobbstimulans. Det gäller INTE politiker. Jag har haft en coach mellan den 6 mars 2013 och fram till maj 2014 och både han och jag var inställda på att det var bra att vara politiskt aktiv och få in inkomster. Samma sak sa skuldrådgivaren att det är BRA att visa att man vill få in inkomster vilket underlättar skuldsanering.


Nu har skuldsaneringen beviljats så det ändras inte i första taget skulle jag tänka lagt kort ligger. Däremot borde väl det vara ytterst osäkert om jag tycker politiska uppdrag för egen vinning skull är en merit. Det bör ju passa in i det som kallas arbetslinjen. Det som gäller jobbstimulansen är anställningar inte politiska tillsättningar baserade på väljarna.

Således är det oklart vad samhället vill med egen initiativförmåga men nu har jag en arbetsmarknadsträff på tisdag 15 juli 10.30 vilken arbetsmarknadsinsats som är LÄMPLIG.Det ska bli intressant att få reda på då när inkomster via politik inte är något som ger stimulans. Det är ju 100% marginaleffekt och ska kvittas mot försörjningsstöd.

Själv tycker jag det är lämpligt att två månader före ett val jobba med valrörelsen och vi får väl se om arbetsmarknadsinsatsen som inte är föreslagen än stör detta. Jag tycker det vore intressant att påbörja en kurs i socialt företagande om jag själv får välja vilket går under "annan kompetenshöjande verksamhet". Även om det i kursläget inte ger mig någon inkomst skulle jag vara villig att pröva på det. Politiska inkomster kvittas ju rakt av och mina insatser där räknas väl i applåder förmodar jag.

Inga kommentarer: