< div id=”header ”>< / div>

lördag 26 juli 2014

När arbetslinjen tar semester !

Varför har handläggare som ska fixa arbetslösheten semester när de behövs som bäst? Jag blev kallad till möte 10.30 15 juli hos en arbetsmaknadshandläggare. Frågade VARFÖR mitt i sommaren och när det ändå inte händer någonting.

Jo de sedan skulle handläggaren ta semester till den 18 augusti och vi får återkomma sedan. Alla mina referenser och viktiga personer jag ville att min nye handläggare skulle kontakta har naturligtvis också semester och frågan är vad nytta med mötet då?

Nu är jag lite före det mesta och visade ett intresse för en kurs i socialt företagande som ännu inte hunnit planerats men logiskt sett kommer att kanske bli av. Men det är inte säkert att denna kursen blir av säger handläggaren då det var många som hoppade av förra kursen.Nähej säger jag det det var väl onödigt att jag visar mitt intresse då sa jag om det är på det viset.

Nej det är bra för vi har tre inkvoterade platser och då är det bra att jag tingar in en av dem som redan på eget initiativ listat in mig på intresselistan.

Men lycka till i valrörelsen då säger handläggaren som fått reda på att jag fått avslag i kammarrätten på en dom att jobbstimulansen skulle gälla politiska inkomster.

Ja lycka till med semestern säger jag till handläggaren vars arbetsmarknadsenhet numera ligger i socialbyråns lokaler. I den byggnad där jag mellan 1973-1987 var en cykelarbetare på Monark med LÖN.

Inga kommentarer: