< div id=”header ”>< / div>

onsdag 25 juni 2014

Profilkandidat nr 6 på miljöpartiets lista i Varberg


Mer om Pierre Ringborg
  • Om politik

  • Jag anser att politik ska kunna utövas av alla och politiska förtroendeuppdrag ska ske i transparens med vanligt folk.
    Idag har vi en teknik som möjliggör människors aktiva deltagande på nätet. Jag har i kommunfullmäktige föreslagit i en motion om att det införes rätt att lägga MEDBORGARFÖRSLAG.
    Motioner i kf lagda men ej besvarade
    Motion om strategi mot hemlöshet
    Motion om gratis bussresor för dem över 75 år
    Motion om fler utegym
    Många beslut fattas i onödan i slutna rum! Jag tycker att står man för någonting tål det att visas öppet med tydlighet och transparens. Då får vi igång dialoger och kan diskutera oss fram till besluten.
    Öppenhet via sociala medier är en utmärkt form att kommunicera med oss politiker. Annars ryck tag i oss på gatan, på biblioteket eller när du ser oss. Vi är till för dig inte tvärtom.
    Om Maten
    För mig kommer matfrågan även att vara viktig i kommande val och jag vill vara TYDLIG med att jag vill vässa ambitionerna om bättre mat i skolan och inom äldreomsorgen. Vi har nått en bit på vägen och stor andel av vår kost färdas långa vägar. Vi behöver äta mer närproducerat, tillagning bör ske så NÄRA matgästen som möjligt och det ska vara mer EKOLOGISKT och säsongsbetonat i kosten.
    Vi ska också kunna unna oss att äta gott och med behållning. Måltiden ska vara en av de största upplevelserna vi har under dagen och jag som politiker vill gärna bidraga till detta att det blir så bra som möjligt.
    Stadsodling
    Förutom möjlighet till kolonilotter och öppna ytor typ odlingslådor ska det också finnas utrymme för växtlighet  på gröna väggar och gröna tak samt på små utrymmen för de boende i staden.
    Cykeltrafik
    ...ska vara vanligare än biltrafik i innerstaden och det bör finnas utlåning av cyklar och också cykelkärror till billig deposition
     

    Inga kommentarer: