< div id=”header ”>< / div>

torsdag 26 juni 2014

Min partimatchning i valkompassen är en röst på regnbågsblocket !

Partimatchning. Jag testade mig på SVT:s partikompass och inte så överraskande står jag närmast regnbågspartierna. Därefter kommer mittenpartierna, sedan höger och sist SD. Det som kallas "vänsterblocket" förstår jag mig inte på. Förmodligen är den naturliga regeringsbildningen efter valet en S+C+FP-regering då blir vi iaf av med M och KD. Bra nog även om inte MP skulle ingå.

FI84%
Feministiskt initiativ

MP84%
Miljöpartiet

PP78%
Piratpartiet

V77%
Vänsterpartiet
---------------
S68%
Socialdemokraterna

C61%
Centerpartiet

FP59%
Folkpartiet
--------------
KD48%
Kristdemokraterna

M42%
Moderaterna
-------------
SD26%
Sverigedemokraterna

Partimatchningen baseras på hur partiernas kandidater svarade på frågorna inför riksdagsvalet 2014.
Gör kompassen
Det tar 10-15 min
Hur blir din partimatchning? Gör den här

Inga kommentarer: