< div id=”header ”>< / div>

tisdag 18 mars 2014

Vänsterpartiet i Varberg klar med lista siktar på att ta rödgröna röster!

Ibland blir man lite nyfiken på vad Vänsterpartiet i Varberg ska ställa upp med för lista. MP har haft samarbete med dem i någon form utom under perioden 1991-1994 då jag och MP satt i en femklöver lokalt i Varberg. Förra valet gick inte så bra. V tappade 2 mandat och MP gick fram med 2 mandat. Gissa vilka som vill ha tillbaka de två mandaten?

Som etta står läraren och nuvarande gruppledaren Lars-Åke Erlandssson som också har en plats i barn- och utbildningsnämnden. Mycket tack vare att V gick i förhandling med S och MP efter valet avstod MP att begära plats i nämnden och V tackade och tog emot.

Som nr 2 står Ing-Marie Carlsson nuvarande gruppledare för V i regionen och vill jag minnas ett förflutet som mycket duktig i miljö- och räddningsnämnden. Som nr 3 en annan vänsterpartist med förflutet i tidigare kommunfullmäktige Agnes Hulthén kompetent och drivbar ledamot redan då.

Nej Vänsterpartiet jag ska inte säga att jag INTE tror på rödgrönt i detta valet. Ni har ett slagkraftig gäng som kan gå framåt i valet. Men förhoppningsvis då att man tar från S. Tror också att MP skulle kunna samarbeta med V. Dock ställer jag förhoppningar att det blir lite längre förhandling denna gång om platser tycker det gick lite väl fort förra gången. Bör det inte också diskuteras gemensam politik?

Inga kommentarer: