< div id=”header ”>< / div>

söndag 6 januari 2013

Propagandan går inte fram och media blir mer anarkistiskt!

Framtidsutmaning i bokform
Om Centerns kommande partiprogram ska avgöras av internt krypskytte eller genom deras egna process vet jag inte. Men i dagsläget är det mer drag i den processen än vad som ska hända inom t.ex. socialdemokraterna och miljöpartiet har jag märkt.

Annars har Mats Pertoft  (MP) gjort avbön på en artikel som jag inte läst exakt men det har skakat om mp-ledningen som ställt upp som räddningsaktion på facebook för att förklara vem som har hand om vad och vad som gäller. Då är det inte längesedan MP var helt språklöst och vem som helst kunde kalla sig språkrör men få märkte något. Men nu är Gustav Fridolin tillbaka och allting blir som vanligt igen.

Att gruvorna blir mer automatiserade är lika självklart som att människor blir mer alienare från makten och kapitalintressen. Frågan är hur vi når varandra vilket är svårt nog. Jag kommer att ägna mig åt att fördjupa mig i bloggar och sociala medier för att se vilken väg det tar.

Automatiserad gruva

Mänsklighetens möjlighet
Inser att min tid som grön partipolitruk är ganska begränsad men ser möjlighet i internets enorma utveckling och hörde sista Publicerat där journalister utbildar sig till en osäker medial tillvaro. Är själv uppvuxen med en pappa som var outbildad journalist men ändå blev det. Morgondagen har vi utbildade journalister som kanske jobbar med annat inte minst grävande journalistik men utan att få betalt för det möjligen i slutändan.

Ingenting är längre som det var förut inom partierna och vad som komma hända skall. Det går inte att styra hästarna till fållan på samma sätt som förr. Läsarna är heller inte bokstavstrogna vad de läser och utbudet i media via nätet ger möjligheter. Det ger också hopp.

Inga kommentarer: