< div id=”header ”>< / div>

fredag 24 augusti 2012

Inför MEDBORGARLÖN nu!

"Så ska invandrare lättare få arbeten"står det i en artikel i Aftonbladet. När jag granskat HUR partierna svarar finns ingen som förordar MEDBORGARLÖN och då har alliansen vidgat skillnader så att det är fritt fram för att jobba för förtidspensionärer som har en BASINKOMST och infört arbetsplikt för socialbidragstagare.

Fjärran är den tiden innan vi gick med i EU då inflationen var hög och arbetslösheten låg. Som indusriarbetare integrerades man direkt med invandrare på en arbetsplats och dessutom i ett bostadsområde och kunde umgås privat. Alla var på samma nivå. Det behövdes ingen medborgarlön för alla hade jobb, sjukkassan var relativt hög, a.kassan ett säkert skydd och offentliga sektorn växte för alla som inte fanns i industrin.

Nu lever vi ett tjänstesamhälle där jordbruk- industrin och offentlig sektor trimmats så hårt att det är kompetens som gäller och där processer sker på ett annat sätt än för. Det har blivit en helvetes massa människor över. De ska utbildas in absurdum, en del placeras i nån konstlad sysselsättningsfas, en del blir långtidssjukskrivna fast det finns anpassad sysselsättning men utan lön och jag vet inte vad.

Eftter 12 år har jag först varit på en s.k. arbetslivsutveckling 1999-2000 i nio månader efter jag hade gått kunskapslyftet i ett år. Det ledde till till ett livslångt utanförskap som jag inte kommit ur än. Tvingades till en arbetsprövning som var fullkomligt meningslös i sex.sju månader. Frågan är om jag inte borde vara förtidspensionerad med en BASINKOMST? Nej samhället håller mig fast på existensnivå utan chans att få behålla mina sidoinkomster eller möjlighet till utträde på arbetsmarknaden. Inför MEDBORGARLÖN nu!

Inga kommentarer: