< div id=”header ”>< / div>

onsdag 22 augusti 2012

Det är mycket ko på spåret i MP just nu!

Vad är äkta GRÖN? När en ledamot väljs in på en lista och sen inte tycker som majoritetsgruppen i partiet. Ska man uteslutas då? Det tycker uppenbarligen MP i Sundsvall som är nära fempartiallians där med knapp majoritet.

I  Kalmar har MP delats i två fraktioner och vad som är grönast vet inte jag men ingen av dem har betydelse för rådande majoritetsläge i kommunen. Att gå ut med två listor i Hylte löste en del då bara de som blev invalda på ena listan fick kf-tillträde. I min egen kommun Varberg ruckade kryssen det här med kvoteringen på enda listan.

Kanske instämmer lite som sur, grinig grön gubbe i sin blogg. Att passar man inte in som GRÖN kan man välja vänster eller pirat, Jag funderar på det senare. S har en ganska nonchalant ställning till MP nu på riks och förbifarten ska inte bli något problem där det före valet fanns en överenskommelse om en folkomröstning som skulle gjorts nu om inte om hade varit.

Jag kan inte låta bli att läsa denna blogg  av Benjamin Juhlin liberal miljöpartist om Grön Ungdoms roll i MP. Grön Ungdom tillkom för att få ut alla bidrag som ungdomsförbunden får och inte någon protest mot "förgubbning" som är brukligt i de andra partierna av äldre snitt. Vad de sysslar med är inte så noga då ungdomar är väl företrädda i MP som helhet.

Denna blogg skulle egentligen handlats om Åsa Romsons sommartal men regnet kom emellan och jag ställde själv in tåget till Göteborg som antagligen handlade om just...tågtrafik!

Inga kommentarer: