< div id=”header ”>< / div>

fredag 20 juli 2012

Datorfel och signalfel! Vem ska vi skylla på?

Datorfel orsakade stopp i tågtrafiken i VästSverige under ca tre timmar. Jag skyller också på datorfel när jag inte kommer ut på nätet eller så är nätet överbelastat. När hela makthavarmaffian var i Almedalen vet jag att många klagade på 3 G-nätet men det kanske är de tillfälliga måsarna och trutarna som överbelastade ön.

En ny infrastrukturproposition är på G så det kommer förslag får vi tro om förbättring i kommunikationerna. Vad gäller min privata kommunikation via nätet undviker jag störningar när det går och är noga med enkelhet och säkerhet i mina system. Det kommer allt för mycket erbjudanden på datafronten och alla som skaffat sig en touchtelefon får lära sig nytt med appar, vad du kan ladda ner och koppla upp.

Mitt hem ser numera ut som teknikens värld med allt möjligt nytt och gammalt i mediavärlden frågan är vad jag ska bo nånstans och leva vanligt då allt är uppbyggd på signaler hit och signaler dit? Att kommunicera på tågen innebar ett stort problem då jag ofta hade kontakt med en resande mellan Halmstad-Göteborg via mobiltelefon men det bröts så fort en tunnel närmade sig. Det stora problemet i infrastruktur i Varberg är just byggande av en längre tunnel samt en stump bredband där det är olönsamt att lägga sådan. Cirkeln är sluten!

Inga kommentarer: