< div id=”header ”>< / div>

torsdag 24 maj 2012

Klimatterapi - för opinionsbildare!

Klimatfrågan behöver att människor går i klimatterapi anser MP. Men då kan väl inte MP bara gå sin egna väg? Självklart gäller det att ha en grundinställning men då får man faktiskt ha en ambition att gå in i regering och påverka eller stanna utanför.Alltid ha rätt svar på alla frågor utan kompromisser och sluta tjafsa i allehanda andra frågor som att vara lärarnas parti eller bögarnas för den delen om vi ska hårddra det..

Det går också att försöka påverka utanför politiken och rikta sig till makthavarna. Jag kan rekommendera en politiskt oberoende blogg som Supermiljöbloggen som tar upp det breda området kring miljö- och klimat men starkt dokumenterad grön i sin hållning.

Bland politiska bloggar jämställer jag Jonas Sjöstedt och Åsa Romson vad gäller antalet blogginlägg i klimatfrågan. Det är kanske tjafset som inte har med klimatfrågor att göra som var och en får  bedöma vem som är mest trovärdig och inställningen med vem man kan samarbeta med och viljan att vara med och kompromissa i regeringsställning eller ledande position eller som enskild. Jag bloggar inte för att jag har en viss position bara som enskild grön oberoende gräsrot . Det är SKILLNAD. Jag ÄR redan klimatsmart försöker inte utgöra mig för att lära andra bli det jag redan ÄR.

Inga kommentarer: