< div id=”header ”>< / div>

tisdag 13 mars 2012

Jag och riksdagsledamöternas inkomstgaranti!


Riksdagens fallskärm slår rekord.Annars är det så att socialbidragstagare ska ställa upp på arbetslinjen. Folkpartiet är väl det parti som konsekvent följer detta då de vill avskaffa inkomstgarantin.

Själv anser jag fortfarande att LÖNEARBETE ska det utgå lön för.Vad gäller FÖRTROENDEVALDA ska de ha ersättning för förlorad arbetsförtjänst och ev. rese- och andra omkostnader för sitt förtroendeuppdrag.Det bör vara individuella regler då förhållandet ser olika ut. Att vara riksdagsledamot ska inte vara det stora lyftet utan just ett förtroendeuppdrag.Jag finner inte att jag som kandidat till riksdagen skulle fått någon inkomst alls då jag visade upp att jag hade noll i inkomst.

Så är det jag kräver inte mer av mig än vad jag gör av mina väljare! Tror dock att egointresset är större hos de s.k. förtroendevalda i Sveriges Riksdag!

Inga kommentarer: