< div id=”header ”>< / div>

torsdag 26 januari 2012

S har fått en betongsosse som ledare!


Presentation av (klicka här på namnet)Stefan Löfven som föreslås av S verkställande utskott och som bekräftas i S:s partistyrelse(beslutas).En man med förhandlingsvana och hårda nypor. Ingen flumfigur och som antagligen sätter myror i huvudet på ledande miljöpartister men som hindrar ett flöde till V. Där finns som bekant redan en ledande metallare i ledande position. Själv har jag också tilhört Metall och med den fackliga bakgrunden fungerat bra som miljöpartist. På något sätt känns det som min misstänksamhet mot att bara se till rödgrönt kanske får fotfäste nu inom MP med tanke på mina "fördomar".

Å andra sidan kan jag metallare vilket jag tvivlar att alla miljöpartister klarar av. De är slipade förhandlare och har en hård vardag.Ibland undrar jag om inte fler miljöpartister borde praktisera i den vardagen innan de ger sig i för gröna drömmar. Med stort intresse ska jag nu betrakta hur MP nu tar emot den nya satsningen från vänster.Jag är iaf trygg i min uppfattning att MP är det bästa partiet för kvinnor. En fördel är att vi män ändå kan kvoteras in där som velournallar!

Inga kommentarer: