< div id=”header ”>< / div>

fredag 13 januari 2012

Att nå ut med budskapet!


Att tycka som sitt parti i alla frågor är en omöjlighet. Det finns människor som bara tycker som partiet sedan finns det dem som företräder partiet. Jag är grön rent ideologiskt medan andra är gröna i karriären. Inom andra partier är det säkert samma sak. Sen är det dem som haft en betydande roll och som därmed besitter inflytande. Avdankade språkröret Schlaug eller fd statsminister Persson.

Eftersom vi i MP Varberg inte utsett några lokala språkrör efter riksmodell blir det rollerna och den som tar initiativet som ges inflytande. De kan också gesstörre utrymme om de är flera. En del använder den lokala tidningen att nå ut jag använder företrädesvis sociala medier.

Vad gäller Persson når han ut med budskapet även om det inte är partiets linje. Persson har stöd för budskapet. Ett budskap som redan har stöd av regeringen..

Något som inte tycks bita sig fast i något riksdagsparti är frågan om medborgarlön fast vi är många anhängare av det. För mig är det en fundamentalfråga lika viktig som Göran Persson vill att Sverige ansluter sig till europakten och jag kan hålla med honom för Sveriges roll att bevaka sina intressen inom EU.Men hur långt ska jag stödja maktpotentater som inte håller med mig i en viktig fråga? Jag funderar på var gränsen går?

Inga kommentarer: