< div id=”header ”>< / div>

lördag 10 december 2011

Politikerna, Slussen och fokusfrågor!

Fransosen och historiekännaren Herman Lindqvist tycker till från Paris angående Slussen som ska omvandlas till något som ungefär Fuglesang hade tyckt varit häftigt. Nu är jag turist som Herman och kanske inte ska tycka så mycket men att ändra Slussen till något rymdskeppsliknande upprör många bland annat en del kändisar i övrigt. Det är POLITIKERNA som avgör detta och jag tycker allt mindre om politiker nu för tiden.

Andra POLITIKER leker ekonomer och enligt Birger Schlaug saknar de analysförmåga vad gäller euron. Ja i Durban skickade ledarna miljöministrarna och då förstod jag redan från början att det enda man skulle komma fram till var en fortsättning. Rapporteringen därifrån har varit minst sagt urusel. Jag tror snart att folket skiter i det här med klimatet så länge vardagen tränger sig på. Det finns andra frågot POLITIKERNA vill lägga fokus på. Själv ska jag göra annat så får POLITIKERNA göra vad de vill.

Inga kommentarer: