< div id=”header ”>< / div>

lördag 8 oktober 2011

Oppositionen utan ledning var god dröj!

Inte mitt bord? Ja vad är det ungefär som "att inte ha uppsåt" som Håkan Juholt och sen rätta till det. Eller när revanchlysten inkomstgarantipolitiker typ Mona Sahlin smäller de aktiva i sitt parti på fingrarna? Eller tjurepellar som S och V som inte kan skaka fram företrädare till en debatt i tv för upplägget blev fel?

I min vardag var på möte i fredags att jag inte inkommit med ett läkarintyg då jag var sjuk och bestraffades med indragen försörjning? Ett förekommet brev hade kommit bort med upplysningen att om jag var förhindrad säger lagen och bestämmelserna att jag inte äger några rättigheter. Självklart har vi olika roller i samhället och drabbas olika och uppfattas olika men för mig på en lägre nivå framstår turbulensen inom det största oppositionspartiet socialdemokraterna som rena ankdammen. Det är såna som mig de säger sig företräda som inte haft med läkare att göra på över fem år då jag bröt en fot och som nu ska ut på arbetsprövning. Har de tid i S att diskutera jobben, jobben, jobben när de har egna "problem" att reda upp.

Inga kommentarer: