< div id=”header ”>< / div>

måndag 12 september 2011

Både MP och C platsar i mitten om de lär sig att samarbeta!

Gahrton har skrivit om vänsterexperimentet i SvD och reträtten att bli fångad i vänsterburen. Stefan Nilsson en av tre gruppledare MP Stockholm fyller på i sin egen blogg här. Jag behöver inte göra reträtt bara att slå på Goggle jag tror inte på rödgrönt sagt före valet juli månad år 2010.

Flocken ville dock vinna valet så det var vågat sagt mig DÅ men inte NU. Funderar på hur det uppstår missförhållanden och korrupta maktsfärer i olika länder varav jag anser detta var ett av de stora sveken GENTEMOT VÄLJARNA. Ska väljarna från att vara rödgröna nu bli gröna?
Den som varit med lika länge som jag, Per Gahrton och Stefan NIlsson vet att MP måste ha en nödutgång eller något att spela mot om partiet tillhör det minst blockbenägna redan från början. I det här fallet handlar det om OTYDLIGHET vad som är rött och vad som är grönt efter kompromissen är gjord. Lättare då att göra uppgörelser med blått som ändå var huvudmotståndare i valet utom möjligtvis där gröna ställer ultimativa krav.

Ett parti som upptäckt detta med att vara underdog och att markera tydlighet är centern som helt tappat vad som är deras politik gentemot moderaterna. I dagsläget har de glömt att spela ut M ifrån vänster de har bland väljarna oftast placerats till höger om moderaterna och då är det illa. Jag skulle gärna se ett grönare mer socialiberalt C som kan SAMARBETA med MP för att lyfta olika frågor än att se sig som en huvudkonkurrent om samma väljare. Båda behövs i centrum i svensk politik!

Inga kommentarer: