< div id=”header ”>< / div>

lördag 17 september 2011

Arbeit macht frei!

Är politiska journalister inkompetenta? Ja och partierna är väl inte RÖSTMAXIMERARE? De har väl nån form av ideologi? Eller som Klara skriver i slutklämmen i sin blogg. Är det inte dags att införa ättestupan om man inte passar in i arbetslinjen? Jag har under tio års tid från den dagen jag blev av med både min a-kassa och försäkringskassa varit föremål för allenhanda utredningar som sysselsatt och löneförsörjit ett antal människor under åren.

Jag har under ett antal månader i år för första gången på tio år uppburit lön som jag fått betala skatt för. Då lönen inte når normen får jag ansöka om försörjningsstöd. Där kvittar de surt förvärvade inkomster och gör det till ett "nollsummespel". Upp till detta har jag å andra sidan varit på två olika studiebesök som handlat om "arbetsprövning" och i sista fallet är det stupstocken som gäller. Handläggaren har meddelat att hon avgår som min handläggare om jag inte accepterar den givna platsen där prövning ska ske. Det ska utredas ifall jag kan passa tider, underordna mig arbetsledning och hålla givna scheman i en plats där krav inte ställs på att jag uppnår given produktion. Lönevillkor? Nej det sköter ju soc. Ridå! Arbeit macht frei! Är det inte dags att införa ättestupan?

Inga kommentarer: