< div id=”header ”>< / div>

lördag 5 mars 2011

Jag är jag och Min åsikt är min och ingen annans!

Vi diskuterade detta några idag vem är MP till för. De ofödda barnen, djuren och naturen som inte har någon röst eller ens är medlem i Mp, de som saknar rösträtt i vårt land på grund av ålder, de som inte kan rösta på grund av handikapp, de som saknar land där folkrätten kränks, de som är minoritet i ett land där de riskerar sina liv, EN röst på MP är många röster för en bättre VÄRLD
Jag har märkt på mig själv, min omgivning att jag blivit för mycket identifierad med miljöpartiet. Det parti som uppmanade att vet du inte vad du ska rösta på RÖSTA på MILJÖN. Jag vill inte bli betraktad som en diffus subjektiv valrörelseidealist som inte får ha min egen frihet att tänka, säga och tycka vad jag vill i min blogg eller i insändare. Jag är ingen nickedocka för allehanda karriärister och lycksökare inom politiken. Se mig gärna som en bitter jävel som aldrig får åka någonstans på partiets bekostnad, ha de arvoderade uppdragen. En som kan vara bra att ha på förmöten i kommunfullmäktige och som "tyckare" i möten där någon annan tar besluten.

Min vänkrets med goda rådgivare som stöttar mig tycker det är bra när jag säger ifrån. Det är bra när jag begränsar mitt deltagande i politiken till det jag orkar med och det jag själv vill. Om andra vill som vara klättrare, gå omkring och hälsa, tycka tyst på möten utan rapportering är det upp till dem. Jag är jag och min åsikt är ingens annan utan min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sossarna har ett lysande tillfälle att kunna hävda sig som bättre demokrater än moderanterna.

1. Be Mp-Maria om att låta sitt namn stå som sistanamn på sossarnas nästa valsedel.

2. Överlåt till VÄLJARNA om vem som skall få bli partiledare/-sekreterare för nästa period, procentuellt flest personkryss vinner posten. Det skulle imponera och entusiasmera väljarna att för en gångs skull få chans på att BESTÄMMA ledaren, inte bara partiet.