< div id=”header ”>< / div>

måndag 22 november 2010

Inför kommunfullmäktige...

Läser en del inlägg på nätet från Varbergspostens webbsida här och här som jag hittade under sökning på mitt namn på nätet före valet. Det kan ju framstå som ett nedrrlag att inte stå för sina saker efter valet och jag gör det fortfarande. Jag trodde inte på rödgrönt, jag ville inte underordna mig rödgrönt i ett block innan miljöpartiet lokalt formerat sitt program. Jag ville också invänta valresultatet och se vart miljöpartiet fungerar bäst utan att kallas prostituerad av vänstern eller bli ifrågasatt av anonyma inlägg.

Nu är det upp till bevis för miljöpartiet att i kommunfullmäktige i Varberg aliera sig med vänsterblocket, formera ett alternativ själv eller komma överens med majoriteten alliansen. Jag sitter på läktaren och ser på. Att miljöpartiet är ett större parti med mer möjligheter till platser i nämnder fråntar inte ansvaret i den politiska församlingen. Det återstår att se men det kommer jag att blogga om i kommande blogginlägg.

Inga kommentarer: