< div id=”header ”>< / div>

fredag 12 november 2010

Den gode,den onde och den fule

Före valet i Varberg fick jag och andra partiers kandidater chans att presentera sig FÖRE VALET i VARBERGSPOSTEN vad vi trodde om förutsättningarna i Varberg och allmänt i valet. Att jag inte trodde på rödgrönt tog som intäkt att jag är ett "högerspöke". En ful fan som "förstörde för rödgrönt".

Den goda fen som trodde på rödgrönt var sossarnas Jeanette Qvist (S) en gång i tiden gammal klasskompis på Kom Vux då jag flängde mellan politiska möten. Hon är S kvinna i Kommunstyrelsen arbetsutskott jämte Jana Nilsson S-råd idag.

Tredje benet som intervjuades i "rödgrönt"var Freddy Jensen (V) som "pratar så folk förstår" men förbannad på miljöpartiet att inte rätta in sig i vänsterledet då rikspartiet gick in för rödgrönt. Ändå gör han upp med ett parti han kallar för prostituerade efter valet och hans röst hörs numera som en mus i en fälla.

Det här med politik är inte lätt. Han som fick rätt sitter på läktaren som förste ersättare medan de andra sitter i salen. De rödgröna gick vare sig framåt eller bakåt i Varberg men jag har flyttat min position närmare salen i kommunfullmäktige.

Inga kommentarer: