< div id=”header ”>< / div>

måndag 3 maj 2010

Skuggbudgeten röd-grön-röd!



Det rödgröna samarbetets färdriktning står fast sedan den nu presenterats. Jag var själv på ett lokalt öppet S-möte och Alf Eriksson erfaren riksdagsman gjorde en bra presentation av den gemensamma uppgörelsen. Även jag har synunkter på förslaget men målet att få tre partier att lägga gemensamt förslag har uppnåtts.

Frågan är om inte S kunde lagt det helt i egen regi. Det nya är att både vänsterpartiet och miljöpartiet är infångade och vad finns för utrymme då att komma med "intern" kritik. Jag kommer att fortsätta blogga om jag inte anser något är bra eller riktigt och det gäller även detta. Tyvärr är det så att alliansen inte försätter chansen att hacka så fort de får chansen. Desperationen verkar minst sagt total innan vi som ingår i den rödgröna ens har huinnit läsa uppgörelsen.

Media matar med kritik och bloggar finns det gott om hur farligt, fientligt och ansvarslöst det mesta är från de rödgröna med tyngdpunkt S. Det var inte många dagar sedan vi hörde om Toblerone-politik och skallet fortsätter. Det gör mig besviken att inte låta dels de ingående kandidaterna och sympatisörer få läsa in sig. Låta  "oberoende experter" analysera färdigt innan det låter som ett hundskall från en hundgård från dem som representerar regeringssidan. Det tillhör väl god ton att vi kan samtala.

1 kommentar:

Göran Hådén sa...

1998-2006 enades de rödgröna partierna om en budget varenda gång, så att man fick ihop det nu också känns väntat :)