< div id=”header ”>< / div>

lördag 17 april 2010

Peter lovar och lovar!

Redan 2007 kunde jag läsa att Peter Eriksson och Karin Svensson Smith lagt in Västkustbanan i Banverkets trafikplan utan att kräva delfinansiering av kommuner och landsting. Jag läser i Jakob Lundgrens blogg här att Peter friar i norr också!

I Varberg har vi Jana Nilsson som knorrar över senareläggning  se HN här. Annars har vi motståndare lokalt i Varberg. De kallar sig Östra Spåret. Deras främsta politiska vänner finns inom SPI som har ett mandat i kf och leder motståndet mot dragning i centrum. Pensionärer kan ju alltid anlita färdtjänst efter ansökan eller varför förlägga det på vischan?

Jag är kritisk till att Peter Eriksson (och Karin Svensson-Smith) lovar för mycket järnväg lite här och där. Jag själv är nöjd med alliansens beslut att delfinansiera och få med Västkustbanans utbyggnad  i banverkets trafikplan. Men går pengarna återigen till andra projekt blir jag grymt besviken. S ställer som bekant bakom förbifart Stockholm och hålla dem i handen och lova saker i övrigt är vanskligt då.

Här är en bra oberoende guide till alla Sverige tåg och järnvägar. Trevlig läsning!

1 kommentar:

Arnvid Aakre sa...

Håper ikke dere har samme problemer som NSB har i Norge. Her er en artikkel som har hovedfokus på helsevesenet, men kommer med samme kritikk av driften av jernbanen her til lands. Her er iallefall artikkelen som uansett er verd å lese - dessverre (-: