< div id=”header ”>< / div>

söndag 11 april 2010

Jag - en oberoende grön bloggare!


Som grön bloggare kan man lätt bli blind vad som kan vara intressant att skriva om och vem man vänder sig till. Jag började blogga enbart för att avleda mitt engagemang på facebook till en blogg. Ville avgränsa mina politiska tankar som en kandidat som ställer upp för miljöpartiet i årets val  och ha en " privat sfär" på facebook.

Det har snarare blivit så att jag blivit politikern som bloggar och facebokar och ska betrakta mig som sådan- Den privata sfären 'är det lite si och så med när man börjar bli "känd" som en som ska "störta "regeringen¨och vända upp och ner på fullmäktige till hösten. Inte minst som mina politiska ambitioner var att satsa på regionvalet där det är stabil majoritet sedan urminnes tider. "Det blir inte alltid som man vill" som förstågpåarna kommenterar.

I vilket fall gäller det att hålla en viss linje, vara lätt provokativ, intresseväckande och personlig i det som skrivs och val av bildmaterial.

 Jag vill dock betona att allt jag gör är jag själv som står för detta utan betalning, utrustning från någon organsiation eller yttre påverkan hur jag ska skriva.

 Det fria ordet är viktigt och jag tänker INTE vara någon propagandamaskin i onödan. Sen är det väldigt svårt att inte vara det just nu när miljöpartiet har hausse i opinionsmätningarna

Inga kommentarer: